woensdag 20 januari 2016

7,3km interval

We hadden er allebei zin in, al een paar dagen. RP (die uit Lwd Noord) en ik zouden een paar rondjes van het MTB parcours in Schoorl afwerken.
Schoorl staat bekend als een van de mooiste en pittigste MTB routes van NL, en zeker alles wat zich buiten Limburg bevindt.
Het is 1u10min rijden vanaf IJlst, maar dat had ik er zeker voor over. Ongeveer 30km heftige singletrack lag te wachten.

Na een pittig begin, waar ik overigen te snel van start ging en mijzelf zowat opblies, begon ik net in mijn ritme te komen. RP was vooruitgereden en maakte een foto. Ik stopte en wilde een laag kleding uittrekken. Het was koud, maar op de fiets dusdanig intensief dat er een laagje kleding minder kon.
"Hoeveel hebben we gedaan?" was de vraag...... "7,3km" zei ik.

Verder kwamen we niet op het parcours. Een scheur in het frame van RP, net onder de zadelpen, zorgde ervoor dat we voorzichtig weer terugreden naar de auto, waar we uiteindelijk 10km op de teller hadden.

Dik twee uur in de auto om 40minuten te fietsen. Erg balen, maar de koffie en gebak daarna smaakte er niet minder om, en even gezellig bijkletsen met RP was zeker de moeite van het autorit waard.

De Apfulstrudelpolizei was trouwens zeker aan de trekken gekomen daar in Schoorl.... de koffie en appelgebak waren een dikke prima, oftewel een 8, en met de leuke bediening erbij kwamen we uit op een 8+. Eind goed al goed.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten